For ti år siden ville vi ikke dele så meget som et telefonnummer på internettet. I dag er der ikke noget, som vi ikke vil dele på internettet. I den anden internetbølge lærte vi at dele alt digitalt med hinanden. Nu skal vi til at dele alle fysiske ting med hinanden. Den tredje internetbølge gør ting til services og kunder til fællesskaber. Denne bog satte deleøkonomi på agendaen i Danmark, da den udkom i december 2014.
01 Skal vi dele?
02 Hvorfor skrive en bog om at dele
03 Beskrivelse af deleøkonomi, fælles forbrug og verdens første fysiske kjolebyttebutik
04 Hvad forestiller deleøkonomi
05 Deleøkonomien trækker pinen ud
06 Penge er det eneste statsgodkendte alternativ til kærlighed
07 Begyndelsen på verdens første kjolebyttebutik
08 Hvordan laver man en byttebutik
09 Åbningen af verdens første fysiske kjolebyttebutik
10 Omvendt markedsøkonomi
11 Udfordringer og venners hjælp
12 Giv for at få
13 'Fælledskabet' tilhører os alle sammen
14 Gavedelingens begrænsninger
15 Byttemidlernes historie og fordelene ved generøsitet
16 Naturens orden og andre abekattestreger
17 Hvor kommer pengene fra
18 Pengene mister deres værdi
19 Kan vi igen lære at passe bedre på vores ting
20 Giv, tag eller match
21 Kan det betale sig at være generøs
22 Kan man leve af at dele med hinanden
23 Er deleøkonomi en revolution
24 Fra research til genbrug - deleøkonomiske virksomheder på tværs af den lineære økonomi
25 Hvordan kan vi dele?
26 Research Mechanical Turk - elefanten i småbidder
27 Innovation og produktion Quirky - gruppeopfindelser i lyntempo
28 Finansiering Indiegogo - mange bække små gør en drøm virkelig
29 Distribution Walmart, TaskRabbit og Zipments - kan du tage noget med for mig
30 Handel Etsy - den autentiske markedsplads
31 Forbrug Spotify - del din musiksmag med mig
32 Forbrugsoptimering Airbnb - luftmadrasser og morgenmad
33 Deling HomeExchange - vejen mod deleøkonomi er brolagt med tillid
34 Udfordringerne med fælles forbrug og et bud på, hvordan deleøkonomi kan styrke Danmark
35 God og dårlig deleøkonomi
36 En ny måde at tænke på
37 Delebevægelsen - den nye andelsbevægelse
38 Nye måder at dele på Made in Denmark
39 Fælles forbrug som selvopfyldende profeti
40 Skal vi dele?